Wednesday, October 12, 2016

Rahsia Resveratrol Dan Polifenol Yang Mampu Melambatkan Penuaan Sel-sel Badan

Proses penuaan sel akan berlaku pada setiap masa dan setiap hari tanpa kita sedar pun disebabkan oleh pelbagai faktor. Antaranya ialah disebabkan faktor pemakanan yang tidak seimbang dan berkhasiat, kurang pengambilan vitamin dan mineral, tekanan hidup yang tinggi dan kurang mengamalkan aktiviti fizikal.

Proses penuaan yang berlaku dengan cepat akan menyebabkan pelbagai penyakit. Kita boleh tengok trend yang berlkau di Malaysia hari ini apabila ramai orang muda yang menghidap penyakit yang mana dahulunya penyakit ini hanya dihidapi oleh orang tua seperti penyakit kencing manis, darah tinggi, sakit jantung dan sebagainya. 

Peratusan penyakit-penyakit kronik ini semakin meningkat setiap hari. Ia berpunca daripada penuaan sel-sel badan yang berlaku dengan cepat dan sekaligus merosakkan sel-sel badan akhirnya mencetuskan pelbagai penyakit kronik. 

Salah satu cara untuk kita melambatkan proses penuaan sel ialah dengan mengambil makanan atau suplemen yang kaya dengan antioksidan.
Rahsia Resveratrol Dan Polifenol Yang Mampu Melambatkan Penuaan Sel-sel Badan


4 Mekanisma Utama Dalam Penuaan Sel


Jom kita tengok pula bagaimana sel-sel badan kita musnah dan menjadi tua. Terdapat 4 mekanisma utama yang menjadi faktor proses penuaan dan pemusnahan sel tubuh badan kita.


Pertama: Kemusnahan DNA

Setiap hari berjuta-juta DNA kita akan musnah. Apabila DNA musnah, ia akan mempercepatkan lagi proses penuaan sel. Faktor serangan radikal bebas yang sangat banyak di dalam badan menjadi punca kemusnahan DNA. Radikal bebas inilah yang akan merosakkan DNA badan dan sekaligus merosakkan sel badan juga.

Kedua: Aktiviti Pengawalan Genetik Berkurang

Ia berlaku apabila protein yang akan mengaktifkan DNA untuk berkerja dimusnahkan oleh serangan radikal bebas. Maka untuk mendapatkan kuasa pengawalan genetik yang baik badan kita kena banyakkan mengambil makanan yang kaya dengan antioksidan. Antioksidan sangat penting untuk menghalang radikal bebas dari mengganggu sel-sel badan dari berfungsi.

Ketiga: Penghasilan Tenaga Di Peringkat Sel Berkurang

Sel-sel badan semakin hari semakin tidak bertenaga dan sekaligus menyebabkan badan juga akan kurang energy. Tenaga semakin sukar untuk dihasilkan apabila sel-sel rosak dan musnah.

Keempat: Pengumpulan AGE Proteins

Apabila protein AGE meningkat di dalam badan seseorang, ia boleh menyebabkan penyakit kencing manis, penyakit jantung, darah tinggi, dan sebagainya.

Kesan dari keempat-empat mekanisma penuaan sel ini akan sel-sel rosak dan akhirnya mati. Sel-sel yang mati ini akan mengganggu proses pengawalan dan penghasilan pelbagai jenis sel penting di dalam badan kita. Semakin banyak sel-sel musnah maka semakin cepat lah penuaan sel badna kita.


Jika sel-sel yang rosak dan mati ini tidak dibaikpulih dan tidak dilindungi dengan segera akan menyebabkan pelbagai penyakit kronik seperti kanser, arthritis, diabetes, heartattack dan sebagainya.


Lindungi Sel-sel Tubuh Kita Dengan Resveratrol Dan Polifenol


Satu je cara untuk kita jaga dan lindung sel-sel dari rosak ialah melalui antioksidan. samaada melalui pemilihan makanan yang kaya dengan antioksidan atau pengambilan makanan tambahan (suplemen) yang mengandugi antioksidan.

Salah satu suplemen yang mengandungi antioksidan yang sangat berkuasa iala VIVIX Shaklee. Vivix mengandungi resveratrol dan polifenol yang lebih berkuasa dan hebat dari antioksidan.

Vivix dihasilkan dari gabungan empat tumbuhan yang sangat hebat kuasanya iaitu polygonum cuspidatum, anggur muscadine, elderberry eropah dan ekstrak purple carrot. Setiap tumbuhan ini mempunyai fungsi yang berbeza. 

Rahsia Resveratrol Dan Polifenol Yang Mampu Melambatkan Penuaan Sel-sel Badan

Polyganum cuspidatum merupakan tumbuhan herba yang mempunyai sangat tinggi kuasa antioksidan iaitu resveratrol. Tumbuhan ini telah digunakan sejak beribu-ribu tahun yang lalu oleh masyarakat di China dan Jepun untuk merawat masalah rambut uban. Mereka menggunakannya sebagai shampu.

Ketahui lebih lanjut tentang polyganum cuspidatum. Klik di sini

Rahsia Kehebatan Polyganum Cuspidatum Yang Kita Patut Tahu

Anggur muscadine adalah salah satu bahan yang sangat penting dalam Vivix. Anggur ni saiznya besar sehingga sebesar saiz bola golf. Anggur muscadine ada kuasa antioksidan 40 kali ganda berbanding anggur biasa yang kita makan sokmo-sokmo tu.

Rahsia Resveratrol Dan Polifenol Yang Mampu Melambatkan Penuaan Sel-sel Badan

Ia sangat istimewa kerana mengandungi 20 kromosom. Anggur biasa hanya ada 19 kromosom je. Salah satu kromosom ni mengandungi extra polifenol iaitu asid Ellagic, anthocyanidins dan quercetin. Ia juga berfungsi sebagai anti radang, anti kanser dan anti bakteria.

Dua bahan seterusnya ialah Elderberri Eropah dan purple carrot atau lobak ungu. Nak tahu lebih lanjut tentang Elderberri Eropah dan lobak ungu bleh klik link di bawah ni tau.


Manfaat Elderberry Untuk Kesihatan Yang Korang Perlu Tahu

Rahsia Lobak Ungu Yang Ramai Tak Tahu

Gabungan keempat bahan utama ni membuatkan Vivix satu makanan tambahan reveratrol yang berkuasa 10 kali ganda berbanding resveratrol tunggal yang ada dalam produk lain.

Hasil dari kajian saintis Shaklee yang sangat dedikasi telah menghasilkan Vivix yang berupaya memberikan impak kepada empat mekanisma utama penuaan iaitu:

Pertama: Melindungi dan membaiki DNA

Kedua: Memberi kesan positif kepada pengawalan genetik

Ketiga: Menggalakkan penghasilan sel tenaga.
Iaitu meningkatkan pengeluaran sel tenaga (mitokondria)

Keempat: Melambatkan penghasilan AGE protein

Banyak lagi keistimewaan Vivix Shaklee ni. Tak hairanlah Vivix ni mampu mencetuskan proses pematian sel-sel kanser (apoptosis) dan berupaya menghalang sel-sel kanser dari merebak.



Berminat nak cuba Vivix Shaklee? Nak dapatkan keahlian percuma dengan membeli Vivix Shaklee?

Hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/telegram: Nor Akmal 0139279846

2 comments:

  1. Bagusnya vivix ni....formula yang terbaik dan bagus untuk kesihatan.

    ReplyDelete
  2. Patutlah Vivix ni sangat berkhasiat kan, bahan-bahannya pun sangat bagus.

    ReplyDelete