Tuesday, May 10, 2016

Pesakit Yang Pernah Dijangkiti Cacar Air Berisiko Mendapat Kayap

Dari sudut ilmu perubatan cacar air dan kayap adalah penyakit herpes yang disebabkan sejenis virus yang bernama Varicella Zoster Virus. Kedua-duanya penyakit ini sangat berkait rapat.

Pesakit yang pernah dijangkiti cacar air akan mendapat penyakit kayap pada suatu hari nanti jika virus ini diaktifkan semula.


Pesakit Yang Pernah Dijangkiti Cacar Air Berisiko Mendapat Penyakit Kayap

Saya yakin fakta ini ramai yang tidak tahu. Termasuk juga saya. Pendek kata mereka yang pernah kena cacar air berisiko tinggi mendapat kayap.

Baiklah..saya tak nak ulas panjang tentang cacar air ni. Rasanya semua dah sedia maklum kan. Saya lebih berminat nak ulas tentang kayap. Saya yakin ramai yang kurang info tentang kayap ni.


Simptom Dan Tanda Awal Penyakit Kayap


  • Rasa gatal-gatal di bahagian badan. Diikuti rasa sakit yang mencucuk-cucuk
  • Timbul bintik-bintik merah di bahagian tersebut dan berpanjangan selama dua atau tiga hari
  • Kemudian akan timbulnya ruam yang berisi cecair. Gelembung ini akan pecah dan mengeluarkan cecair yang kurang enak baunya
  • Ada juga yang bernanah di bahagian yang gatal itu dan diikuti rasa sakit yang menyengat. 
Jadi jika ada terdapat tanda-tanda awal seperti di atas segeralah berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan yang betul.

Kayap ni ruam yang sangat sakit dan sukar ditanggung kerana ia melibatkan urat saraf. Kayap juga boleh mengakibatkan komplikasi yang serius kepada golongan yang sudah lanjut usia.



Kayap yang tidak mendapat rawatan yang betul akan menyebabkan kesakitan saraf jangka panjang iaitu neuralgia pascaherpes (PHN). Keadaan ini boleh berpanjangan sehingga berbulan-bulan dan ada juga bertahun-tahun lamanya.


Siapa Yang Berisiko Mendapat Peyakit Kayap?


Mereka yang mempunyai daya ketahanan badan (tahap imunisasi) yang lemah sangat berisiko tinggi untuk diserang penyakit kayap terutamanya warga emas. Ada juga kes di mana kayap menyerang kanak-kanak. Peratusnya sangat rendah iaitu sekitar 5%.

Selain itu, orang yang kurang daya tahan terhadap penyakit seperti mereka yang dijangkiti HIV, penghidap kanser atau mereka yang menjalani rawatan kanser seperti kemoterapi atau pesakit yang menjalani pemindahan sumsum tulang.

Penyakit kayap biasanya berlaku pada bahagian pinggang ke atas bagaimanapun ia kadangkala juga berlaku pada bahagian sulit.

Rawatan segera sangat diperlukan bagi mengurangkan kesan buruk kayap khususnya yang terkena pada mata dan mengurangkan kesan sakit.



Kesan dan Komplikasi Penyakit Kayap


Komplikasi yang teruk boleh menyebabkan pesakit mendapat parut, hilang pendengaran, masalah jangkitan pada kulit dan otot menjadi lemah. Ada sebahagian pesakit akan menjadi murung, resah dan terganggu emosinya.


Rawatan Alternatif Penyakit Kayap


Penyakit kayap ni punca utamanya disebabkan sistem imun pesakit tu lemah..Jadi cara yang paling tepat dan berkesan adalah dengan meningkatkan imunisasi pesakit untuk melawan jangkitan virus.

Suplemen yang perlu diambil mestilah dapat meningkatkan sistem imunisasi tubuh dan sekaligus dapat melawan virus yang menyerang tubuh pesakit.

Produk Shaklee yang boleh membantu pesakit kayap pulih dengan cepat ialah Vivix, Nutriferon dan Garlic Complex.

Bagaimana Vivix Boleh Membantu Pesakit Kayap?


Vivix merupakan gabungan 4 jenis tumbuhan hebat yang menghasilkan sebatian polifenol yang 10 kali ganda lebih berkuasa dari resveratrol tunggal. Vivix mengandungi antioksidan yang sangat tinggi yang mana mampu menembusi sehingga DNA manusia.

Vivix membantu dalam mengatasi simptom-simptom sakit saraf atau keradangan yang dihadapi oleh pesakit kayap. Vivix juga dapat membantu memberikan tenaga yang segera secara semulajadi kepada pesakit.

Bagaimana Nutriferon Membantu Pesakit Kayap?



Nutriferon adalah satu Formula Ekslusif dan dipatenkan oleh Shaklee dan tidak dijual di kedai-kedai biasa. Ianya hanya boleh didapati melalui Shaklee.

Nutriferon ni fungsinya sebagai immune booster atau pun bahasa mudahnya antivirus. Ia lebih selamat dan semulajadi. Pesakit kayap sangat perlu nutriferon ni untuk tingkatkan imunisasi mereka.

Bukan tu je nutriferon ni juga boleh bertindak melawan pencerobohan virus dan kuman serta memusnahkan virus dan kuman yang tidak diperlukan oleh tubuh.


Fungsi Garlic Complex Untuk Kayap


Kita tahu bawang putih atau garlic ni fungsinya sebagai antibiotik semulajadi. Pesakit kayap bukan saja perlukan antivirus untuk melawan jangkitan virus, ia juga perlu mengambil antiboitik supaya tubuh lebih kuat untuk melawan penyakit. 

Bagi yang alergik dengan antibiotik yang dibekalkan hospital, Garlic Complex Shaklee adalah pilihan terbaik kerana tidak ada kesan alahan dan kesan sampingan.

Perlu ke pesakit kayap ambil 3 jenis vitamin ni??


Ye sangat perlu kerana gabungan ketiga-tiga vitamin ini (VIVIX, NUTRIFERON & GARLIC COMPLEX) adalah yang terbaik yang akan membantu pesakit kayap sembuh dengan lebih cepat dan berkesan tanap meninggalkan komplikasi yang menyakitkan. 

Di sini juga saya ingin berkongsi testimoni pesakit kayap yang mengambil Vivix.

Pesakit Yang Pernah Dijangkiti Cacar Air Berisiko Mendapat Penyakit Kayap

Actually saya beli VIVIX untuk mama saya yang kena penyakit kayap kat belakang badan. Alhamdulillah kayapnya sembuh. walaupun luka kayap tu dah sembuh serangan kat saraf masih berterusan.

Mama selalu rasa kat tempat bekas luka tu dan bahagian belakang dekat pinggang macam disebat-sebat sakitnya. Doktor cakap memang normal macam tu sebab kayap serang urat saraf dan membuatkan urat saraf rasa tertarik gitu.

So saya try belikan VIVIX untuk mama. dan alhamdulillah syukur sangat-sangat dengan kuasa Allah, mama dah tak rasa sakit macam biasa lagi selepas minum VIVIX..lega dan senang hati bila tengok mama cergas macam biasa..




Kalian ingin set kayap ini dengan harga yang istimewa?



Hubungi saya Nor Akmal Rusdi untuk dapatkan harga yang istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/telegram 0139279846

No comments:

Post a Comment