Friday, May 27, 2016

Rahsia Kehebatan Polyganum Cuspidatum (Knotweed Jepun) Yang Kita Patut Tahu

Polyganum cuspidatum atau juga dikenali sebagai Knotweed Jepun (Japanese Knotweed) merupakan ubat tradisional masyarakat di negara Cina dan juga Jepun.

Mereka menggunakan tumbuhan hebat ini untuk peredaran darah, kesihatan usus dan kesihatan jantung . Polyganum cuspidatum menjadi sumber resveratrol yang sangat bagus.


Rahsia Kehebatan Polyganum Cuspidatum (Knotweed Jepun) Yang Kita Patut Tahu
Inilah rupa bentuk tumbuhan hebat yang bernama Polyganum Cuspidatum (japanese Knotweed/Hu Zhang)

Hu Zhang ialah nama yang diberikan kepada tumbuhan polyganum cuspidatum. Manakala masyarakat Amerika Utara merujuk tumbuhan ini sebagai Mexican Bamboo. Bahagian akar tumbuhan ini yang digunakan sebagai ubat.

Tumbuhan ini juga digunakan untuk mengatasi pengerasan salur darah (atherosclerosis), kolesterol tinggi dan sakit jantung. Ia juga baik untuk mengatasi masalah penghadaman termasuk sembelit, penyakit hati (hepatitis), dan batu karang.



Selain itu Hu Zhang ini baik untuk sakit kanser, kulit terbakar, kesakitan dan pembengkakan (osteomyelitis) dan juga gout.

Kaum wanita menggunakan Hu Zhang untuk mengatasi simptom kesakitan semasa haid dan untuk mengatasi simptom menapause seperti hot flashes

Vivix Shaklee dan Polyganum Cuspidatum (Japanese Knotweed)

Rahsia Kehebatan Polyganum Cuspidatum (Knotweed Jepun) Yang Kita Patut Tahu


Polyganum cuspidatum (Knotweed Jepun) merupakan salah satu bahan utama di dalam Vivix Shaklee. Ia menjadi sumber utama resveratrol di dalam Vivix

Gabungan keempat-empat tumbuhan hebat di dalam Vivix iaitu anggur muscadine, elderberry (sambucus nigra), purple carrot dan polyganum cuspidatum (Japanese Knotweed) telah menghasilkan sebatian polyphenol yang lebih berkuasa dari resveratrol tunggal yang terdapat di dalam produk jenama lain.

Tak hairanlah kenapa Vivix Shaklee memberi respon yang sangat positif untuk pelbagai jenis penyakit.

Kandungan Resveratrol di dalam Vivix adalah 10 kali ganda dari resveratrol tunggal jenama lain. Kehebatan ini menjadikan Vivix boleh bertindak balas dengan sel kanser dengan mematikan sel-sel tersebut (apoptosis).

Menurut kajian yang telah dijalankan oleh Universiti Harvard, anggur muscadine dan polyganum cuspidatum telah dikenalpasti antara antioksidan terbaik yang boleh membantu menurunkan paras asid urik dalam badan pesakit gout.

Kesimpulannya Polyganum Cuspidatum (Japanese Knotweed) ini memberikan 4 kelebihan utama untuk kesihatan kita iaitu:

  • antioksida yang sangat kuat dan berkuasa
  • antiradang 
  • antipenuaan
  • memperbaiki sel mati dan meningkatkan penghasilan sel hidup.
Mana nak cari tumbuhan hebat ni kat Malaysia? Ada ke? Kalau nak yang hidup-hidup seketul dengan akar dan daunnya memang tak ada la kan..

Jadi tak payah susah hati nak cari kat mana. Shaklee dah mudahkan kerja kita dengan menghasilkan tonik ajaib iaitu Vivix. Telan je Vivix selesai masalah. Bukan khasiat Polyganum cuspidatum je yang kan kita dapat bila ambil Vivix, manfaat lain dari 3 bahan utama pun kita akan dapat juga. 

Rahsia Kehebatan Polyganum Cuspidatum (Knotweed Jepun) Yang Kita Patut Tahu
Vivix shaklee telah terbukti dapat membantu mencegah dan mengatasi pelbagai penyakit kronik seperti kanser, sakit jantung, darah tinggi, kencing manis, masalah saraf, masalah rabun dan katarak dan sebagainya.


Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif untuk pelbagai penyakit kronik seperti sakit jantung, kanser, sakit sendi, kencing manis, darah tinggi dan sebagainya atau sebagai langkah pencegahan boleh cuba berikhtiar dengan Vivix dan suplemen Shaklee yang lain.

InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberat.



Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.
Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

No comments:

Post a Comment